وظایف و فعالیت های روابط عمومی

  • ۱ – اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای دانشگاه از طریق پرتال روابط عمومی ، رسانه های دانشگاه و رسانه های جمعی
  • ۲ – ارتباط و همکاری مستمر، موثر و هدفمند با رسانه های جمعی اعم از صدا وسیما ، خبرگزاری ها، روزنامه های کثیرالانتشار، نشریات تخصصی و سایت های خبری به منظور انعکاس دستاوردها، توانمندی ها و برنامه های دانشگاه
  • ۳ – پوشش خبری و تصویری برنامه ها و مراسم های مختلف، سفرها، همایش ها و افتتاح ها با حضور مقامات و مسئولان و اعضای هیات موسس و اعضای هیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی
  • ۴ – تهیه طرح ها و برنامه های تبلیغاتی و انتشاراتی و اجرای آنها در قالب چند رسانه ای، برخط، نشریه، بروشور، کاتالوگ، پوستر، کتاب و …
  • ۵ – تهیه، تولید، جمع آوری اطلاعات، اخبار ، عملکرد و دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی
  • ۶ – برنامه ریزی و اجرای برنامه های مربوط به همایش های علمی جشن های ملی و مذهبی و مناسبت های مختلف فرهنگی و مذهبی و …
  • ۷ – مستند سازی فعالیت ها و دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی به صورت مکتوب، صوتی و تصویری و در قالب صوت، عکس، فیلم و آرشیو آنها
  • ۸ – ایجاد هماهنگی و ارتباط با روابط عمومی استان ها و روابط عمومی واحدهای دانشگاهی و مراکز آموزشی
  • ۹ – تهیه بانک اطلاعاتی مخاطبان و ذینفعان ( شامل داوطلبان، دانشجویان، فارغ التحصیلان، کارکنان و اعضای هیات علمی )و ارسال اطلاعات و اخبار و دستاوردهای دانشگاه به آنها در مقاطع مختلف زمانی و برقراری ارتباط مستمر و هدفمند با آنها
  • ۱۰ – برقراری ارتباط مستمر و موثر با حوزه ریاست، معاونت ها و مدیران و کارکنان دانشگاه برای کسب اطلاعات، اخبار و پاسخگویی به انتظارات آنها از روابط عمومی و رسانه ها
  • ۱۱ – ارتباط با مراکز علمی و پژوهشی مرتبط با حوزه روابط عمومی و اطلاع رسانی در جهت ارتقای مهارت های فنی و تخصصی کارکنان روابط عمومی و اجرای دوره های آموزشی برای آنها
  • ۱۲ – انتشار گزارش عملکرد دانشگاه در قالب کتب، کتابچه و بولتن عملکرد در مقاطع مختلف
  • ۱۳ – تهیه و تدوین بیانیه ها، اطلاعیه ها، آگهی ها و پیام های دانشگاه و پیگیری برای درج آنها در رسانه ها
  • ۱۴ – توسعه ارتباطات الکترونیکی از طریق پرتال روابط عمومی سازمان مرکزی و سایر فناوری های نوین ارتباطی
  • ۱۵ – برنامه ریزی امور ارتباطات مردمی و فراهم کردن امکان ملاقات مردم با مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی
  • ۱۶ – پوشش تبلیغات محیطی و فضای عمومی ساختمان های سازمان مرکزی در مناسبت های مختلف
  • ۱۷ – تهیه و ابلاغ دستورالعمل های اجرایی اطلاع رسانی و اطلاع یابی در حوزه های ستادی دانشگاه و روابط عمومی واحدهای دانشگاهی و مراکز آموزشی
  • ۱۸ – نظارت بر تولید تیزرها، کلیپ ها و فیلم های تبلیغاتی مرتبط با عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی
  • ۱۹ – انعکاس نقطه نظرات و دیدگاه های مردم و مخاطبان نسبت به عملکرد و خدمات دانشگاه آزاد اسلامی به مسئولان دانشگاه با استفاده از شیوه های مختلف اطلاع یابی
  • ۲۰ – ارزشیابی عملکرد روابط عمومی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی
  • ۲۱ – توسعه و تقویت شوراهای هماهنگی روابط عمومی و اطلاع رسانی واحدهای دانشگاهی در استان ها
  • ۲۲- همکاری در تبیین برنامه های کلان و سیاست های راهبردی کشور در زمینه علم و فن آوری و نیز تبیین برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی