دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات

مسئولیت این حوزه از سال ۱۳۸۸ بر عهده سرکار خانم رضایی می باشد.

تاريخچه مركز فناورى اطلاعات و ارتباطات نظرآباد:
مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامي نظرآباد از سال ۱۳۸۶ تحت عنوان “مرکز کامپيوتر” فعاليت خود را آغاز کرد. در ابتدای کار فعاليت های اين مرکز عمدتاً حفظ و بهره برداری از اطلاعات آموزشی و مالی دانشگاه بود ، سپس عهده دار مسئولیت تهيه نرم افزارهای مورد نياز و مکانيزه نمودن بخش های آموزش و مالی و اجرای اين سيستم ها گردید.

اين بخش در حال حاضر به رسالت اصلی خود يعنی پشتيبانی نرم افزاری و سخت افزاری ، اطلاع رسانی، و . . .  جهت ایجاد سيستم جامع مکانیزه دانشگاه مشغول فعالیت می باشد

سیستمهای مکانیزه ای که تاکنون راه اندازی شده اند عبارتند از سیستم آموزش و ثبت نام اینترنتی ، مالی ، اتوماسیون تغذیه ، کتابخانه ، اتوماسیون اداری، سامانه پیام کوتاه و فیش حقوق.

فعالیت های مركز فناوری اطلاعات و ارتباطات :

بخش سخت‌افزار و شبكه :

• راه‌اندازي و پشتيباني شبكه در هنگام ثبت نام، حذف و اضافه و امتحانات
• پشتيباني سخت‌افزاري و راه‌اندازي سيستم‌هاي كامپيوتري و لوازم جانبي آنها در بخش‌هاي مختلف دانشگاه.
• پشتيبان گيري از سرورهاي موجود.

بخش اطلاع رساني و اينترنت :

• به روز رساني اطلاعات وب سايت دانشگاه.
• تعريف شناسه و كد كاربري براي متقاضيان (دانشجویان ، كاركنان و اعضاي هيأت علمي) جهت استفاده از خطوط اينترنت دانشگاه.
• تعريف نشاني پست الكترونيك براي متقاضيان استفاده از صندوق پست الكترونيك دانشگاه.

بخش آمار :
وظایف این بخش عبارتند از:

جمع آوری :
• آمار دانشجويان شاغل به تحصيل و فارغ‌التحصيلان به تفكيك رشته تحصيلي.
• اطلاعات آماري نيروي انساني شاغل در دانشگاه شامل كارمندان، اعضاي هيأت علمي تمام وقت و مدرسان حق التدريس٫
• اطلاعات فعاليت‌هاي پژوهشي، كتابخانه، تجهيزات و سيستم‌‌هاي مكانيزه دانشگاه.

•ورود اطلاعات مربوط به مشخصات فردي و تحصيلي دانشجويان ورودي جديد هر سال به برنامه‌ آموزشي دانشگاه.
• تكميل فرم‌هاي آماري درخواستي از واحدهاي مختلف دانشگاه و همچنين سازمان‌ها و نهادهاي خارج از دانشگاه.